09-06-10

Planning toetsen L4

planning 4de leerjaar

juni 2010

 

 

week van 7 juni : herhalingen en spreekbeurten

 

di. 8/6 : spreekbeurt Lien, Jonas, Louise en Camille

woe. 9/6 : Hanne , Niel, Janne

do. 10/6 : Kato en Clio, Nikki, Wim

vr. 11/6 : Cato, Sara

ma. 14/6 : Darius

di. 15/6 : Brecht en Michiel en Jan, Toon, Martijn

 

Datum

Toets van ...

Wat moet ik kunnen?

vrijdag

4/6

  •  godsdienst: thema GEWETENSVOL HANDELEN
  •  zie studievraagjes

maandag

7/6

  •  W.O.: thema KIKKER EN PAD
  •  zie studievraagjes

woensdag

16/6

  •  begrijpend lezen
  •  luisteren

 

donderdag

17/6

  •  spelling
  •  schrijven
  •  alle woordpakketten (zie overzicht)
  •  herhalingsbladen

vrijdag

18/6

  •  bewerkingen
  •  zie toetswijzer + herhalingsbladen

maandag

21/6

  •  getallenkennis
  •  zie toetswijzer + herhalingsbladen

dinsdag

22/6

  •  meetkunde
  •  metend rekenen
  •  zie toetswijzer + herhalingsbladen

 

woensdag

23/6

 

  •  spreken

 

  •  zie opdrachtblad

donderdag

24/6

  •  taalbeschouwing

 

  •  spreken
  •  -zie toetswijzer + herhalingsbladen

 

 -zie opdrachtblad

 

 

 

Wat moet ik kunnen voor de toetsen van wiskunde in juni?

 

De herhalingsbundel maken we enkele dagen voor de toets in de klas.  Nadien wordt deze meegegeven naar huis.  Sommige oefeningen kunnen thuis nog afgewerkt of herhaald worden. 

Eigenlijk moet je voor deze toets alles kunnen wat je tot nu toe van wiskunde hebt geleerd.  Maar in de herhalingsbundel vind je een overzicht van de nieuwste en moeilijkste stukjes.

Wanneer alles uit het herhalingsbundeltje lukt, kun je er dan ook van uit gaan dat je klaar bent voor de toets!

Je kunt in je boekjes van Pluspunt ook nog oefenen door de openstaande oefeningen te maken.

 

 

Getallenkennis

 

- kommagetallen

 

- afronden

 

- breuken aanduiden en herkennen

 

- gelijkwaardige breuken

 

- breuk van een getal

 

- gelijknamige breuken optellen en aftrekken

 

nr. oef.

 1

 

2

 

 

3

 

4

 

5

 

6

 

Bewerkingen

 

- cijferen: optellen

 

- cijferen: aftrekken

 

- cijferen: vermenigvuldigen

 

- cijferen: delen

 

- hoofdrekenen: bewerkingen met kommagetallen

 

- HR: 4 hoofdbewerkingen met natuurlijke getallen

 

- verhoudingstabellen

 

- gemiddelde

 

nr. oef.

 1

 

2

 

3

 

4

 

 5

 

 

6

  

7

 

8

 

 

 

 

 

 

Metend rekenen

 

- de klok

 

- rekenen met uren, minuten, seconden

 

- lengtematen

 

- inhoudsmaten

 

- gewichten

 

- temperatuur

 

- omtrek berekenen

 

- oppervlakte (vakjes tellen)

nr. oef.

 

1

 

2

 

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

 

Meetkunde

 

- soorten lijnen

 

- soorten hoeken

 

- de eigenschappen van een vierkant, een rechthoek, een ruit, een parallellogram en een trapezium

 

- diagonalen tekenen

 

- driehoeken ordenen naar zijden en hoeken

 

 

 

nr. oef.

 

1

 

2

 

 

3

 

 

4

 

5

 

 

 

        

 

 

 

Wat moet ik kunnen voor de toets van taal in juni?

 

De herhalingsbundel maken we enkele dagen voor de toets in de klas.  Nadien wordt deze meegegeven naar huis.  Sommige oefeningen kunnen thuis nog afgewerkt of herhaald worden. 

Je krijgt ook nog extra oefenbundeltjes mee voor thuis.  Die hoef je natuurlijk niet helemaal te maken.  Je kunt ze gebruiken als extra inoefening. Wil je graag dat de juf ze nakijkt, geef ze dan tijdig af! 

 

 

Onderwerp

Oef. in de herhalingsbundel

 

- zender, boodschap, ontvanger

 

- homoniemen (dezelfde woorden met verschillende betekenis)

 

- onderwerp

 

- gezegde

 

- persoonsvorm

 

- woordsoorten (zelfstandig naamwoord, lidwoord, bijvoeglijk naamwoord, werkwoord)

 

- ja-neevraag maken

 

- woordenboek

 

 

 

1

 

2, 3

 

4, 5, 7

 

4

 

5 - 6

 

9

 

8

 

10

 

 

 

21:51 Gepost door 4de leerjaar in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Tine

Ken je Tine nog?

Mijn nichtje verbleef zes maanden bij de straatkinderen in Senegal.  Een tijdje geleden deed ik in verband daarmee een oproep. Spijtig genoeg kregen we bijna geen reacties.  Maar Tine wilde toch graag haar project even komen voorstellen in onze klas.  We kregen zelfs een mooie geluksbrenger als cadeautje voor de klas. Hij werd gemaakt door Ibrahim, één van de Talibé (straatkinderen).

Dank je wel Ibrahim en dank je wel Tine!

IMG_3832

21:40 Gepost door 4de leerjaar in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |